Vakiokorvaus yli 12 tuntia kestäneestä sähkökatkosta

Asiakkaalla on oikeus saada vakiokorvaus yli 12 tuntia kestäneestä sähkökatkosta. Korvaus lasketaan siitä hetkestä, kun vika on tullut yhtiön tietoon.
Vakiokorvaus edellyttää, että sähkökatko on ollut yhtäjaksoinen.

Vakiokorvauksen määrä perustuu asiakkaan arvioituihin vuotuisiin verkkopalvelumaksuihin, joita ovat perus- ja siirtomaksu veroineen.
Hyvitykset maksetaan automaattisesti asiakkaalle seuraavalla laskulla. Eli korvauksen saaminen ei vaadi toimenpiteitä asiakkaalta.

Vakiokorvaukset määräytyvät sähkökatkon yhtämittaisen keston perusteella seuraavasti:

12 – 24 tuntia:10% vuotuisesta verkkopalvelumaksusta
24 – 48 tuntia:25 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta
48 – 72 tuntia:50% vuotuisesta verkkopalvelumaksusta
72 – 120 tuntia:100 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta
120 288 tuntia:150 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta
Yli 288 tuntia:200 % vuotuisesta verkkopalvelumaksusta

Asiakkaalle kalenterivuoden kuluessa maksettavien vakiokorvausten määrä on enintään 200 prosenttia vuotuisista verkkopalvelumaksuista tai enintään 2 000 euroa.

Milloin tehdään vahinkoilmoitus?

Verkkoyhtiö on korvausvelvollinen, jos verkkopalvelussa on ollut virhe esimerkiksi nollavika tai pitkäaikainen yli-/alijännite on vaurioittanut laitteita.
Voit hakea korvauksia vahingoista verkkoyhtiöltä tai omalta vakuutusyhtiöltäsi riippuen vian laadusta.
Käsittelemme korvaushakemukset tapauskohtaisesti ja olemme sinuun yhteydessä.

Tee vahinkoilmoitus